Welcome to my blog. don't make noise. talk properly. follow me and i will follow u back. thank you (^_*)

Sunday, October 14, 2012

percaya pada kekuatan diri sendiri





Ketika masalah menghampiri hidupmu tanpa kenal lelah, berserahlah kepada-Nya. Tuhan mendengar doamu, bahkan yang tak terucapkan olehmu.

Tuhan telah melengkapi dirimu dengan kekuatan tuk menghadapi semua masalah. Memang tak mudah, tapi kamu pasti bisa melaluinya. PERCAYA!

Jangan pernah ragu bahwa Tuhan selalu berikan yg terbaik untukmu. Ketika masalah terasa berat bagimu, itu karena Dia percaya pd kemampuanmu.

Berusahalah untuk selalu bersabar dengan segala hal. Namun yang terpenting adalah bersabar dengan dirimu sendiri.


*special short video for u ^_^ *

dedicated to => eira najwa 



video
kalau tak jelas tekan full screen -------------^




Friday, October 12, 2012

kebebasan dalam kehidupan





kadang2 dalam hidup ni, kita tak pernah rasa puas walaupun kita dapat semua yang kita nak. Tapi itu lah orang kata jiwa remaja, yang selalu inginkan kebebasan dalam hidup mereka. Tak boleh ditegur sikit, pasti akan melenting. Remaja yang inginkan kebebsan menikmati dunia sebaik2 nya, adalah remja yang memanfaatkan masa remaja mereka kejalan ALLAH, bukan kejalan kemaksiatan.

 Tapi aku juga mengakui kadang2 aku juga inginkan kebebesan, Aku tahu apa yang aku inginkan selama ini semua diberi, Tapi itulah, jiwa remaja yang memberontak dalam diri semakin menjadi2. Kadang2 aku tak pernah berfikir panjang untuk melakukan sesuatu perkara itu, kesudahannya, menyesal di kemudian hari.

Hidup remaja ni adalah hidup yang menentukan kita akan jadi manusia yang macam mana untuk masa akan datang. Hidup remaja ni juga, adalah hidup yang paling mencabar. Banyak berhadapan dengan pengaruh2 sekeliling. Hanya iman didada yang mampu menentukan segalanya.

Jangan dek terlalu mengejar keseronokkan kebebasan, Kita kecundang dengan tindakan kita sendiri. Masa tu, nasi sudah pun menjadi bubur. Kita hanya dapat meratap kesalahan yang pernah kita lakukan. Menagis air mata darah sekali pun, masa lalu tak kan dapat berpatah balik. 

Apa yang perlu dilakukan adalah, berubah, berusaha menjadi lebih baik, dan sentiasa memohon kepada pencipta kita ALLAH S.W.T. 


.......wassalam.....