Welcome to my blog. don't make noise. talk properly. follow me and i will follow u back. thank you (^_*)

Saturday, November 24, 2012

hati seorang perempuan



Assalamualaikum dan salam sejahtera...


hati seorang perempuan terlalu lembut dan sentiasa inginkan seseorang yang mampu menjaga hatinya dengan baik dan sempurna, tanpa ada rekahan pada hatinya.


hati seorang perempuan, kalau sentiasa dibelai, diberi perhatian, diberi kasih sayang, ia akan menjadi lebih bersinar2 kerana dia tahu ada orang yg sedang menjaganya.



jangan samakan hati lelaki dengan hati perempuan, lelaki walau dia kecewa macam mana sekali pun dia mampu dan masih kuat, tapi tidak pada perempuan. Perempuan sekuat manapun dia, hati dia tetap akan lemah jua.


walau sekuat mana pun hati seorang perempuan tu, walau lama mana pun dia memendam persaan tu, ia tidak akan bertahan lama. kerana satu saat hati nya akan rapuh. dan mata nya yang sayu akan mengalirkan air mata kesakitan.



peliharalah hati perempuan dengan sebaiknya, jangan sampai satu tahap hatinya tidak akan dapat diubati dan tidak akan ada penawarnya.


pada kaum lelaki, dan bila tiada penawar bagi mengubati hati perempuan, jangan menyalahgunakan air mata anda sebagai senjata untuk mengubatinya. Gunakan lah pada waktu, bila anda betul2 menyesal atas apa yang anda lakukan.


jika dapat mengubati hati seorang perempuan, gunakan lah peluang tersebut, genggam eratlah hati perempuan itu, agar hatinya tidak terus disakiti.


Buangkan lah ego yang tinggi antara satu sama lain, bagi menjaga kedua2 belah hati.


berikanlah sepenuhnya kasih sayang antara satu sama lain, agar dapat menjalani hidup yang bahagia tanpa ada rasa kesakitan.




 jika tak mampu melakukan semua itu, tolong jangan -^


                                                                 
seorang lelaki juga kena ingat------------------------





#hanya sekadar memberi dan berkongsi pendapat, terpulang pada diri masing2 untuk menilai dan menghargai sebuah hati.

No comments: